Hoe kom je bovenaan in google

Hoe kom ik bovenaan in google?

De meest gestelde vraag die ik krijg op verjaardagen, netwerkbijeenkomsten en als ik met klanten spreek is: Hoe kom ik bovenaan in Google? Ik vraag dan altijd direct: Wat heb je er aan als je bovenaan staat?

Ja, natuurlijk is het leuk als je bovenaan staat op bijvoorbeeld ‘auto kopen’. Maar wat zou je dat daadwerkelijk opleveren?

Stel je hebt een Kia garage in Breda. Wat heb je er dan aan als je bovenaan staat? Misschien een berg bezoekers, maar ook heel veel bezoekers die direct weg zijn, bijvoorbeeld alle Mercedes rijders. Ook zijn de zoekers op deze zoektermen vaak nog aan het oriënteren. Als je bovenaan staat op de woordcombinatie: ‘nieuwe Kia Piacanto met inruil’ en de bezoeker komt op een pagina waar je precies deze auto met een leuke aanbieding aanbiedt is de kans op verkoop enorm hoog! Hoe kom ik bovenaan in Google is dan niet eens zo’n belangrijke vraag. Veel belangrijker is de vraag: ‘Hoe zorg ik ervoor dat mijn website omzet oplevert?’!

Is het moeilijk om bovenaan in Google te komen?

Google adwordsHet hoofddoel is natuurlijk nieuwe klanten via de website verkrijgen. Een middel om dit te bereiken zijn relevante bezoekers. Een middel om relevante bezoekers op je website te krijgen is een goede Google positie. Is het moeilijk om bovenaan in Google te komen?

Nee, zeker niet! Als je morgen bovenaan wilt staan, dan kan dat middels Google Adwords, de betaalde variant. Dit kan zeer zinvol zijn voor veel bedrijven. Maar als je niet goed oplet kan het ook heel veel geld kosten zonder resultaat.

Is het dan moeilijk om bovenaan in de gratis vermeldingen van Google te komen? Nee, echt moeilijk is het zeker niet!

Verleid de Google robot met een gerichte SEO methodiek en aanpak

Om in de gratis Google vermeldingen bovenaan te komen is het van belang dat je middels een vaste methodiek structureel werkt aan de vindbaarheid. Om bovenaan in Google te komen zal je daarnaast geduld moeten hebben. Het duurt altijd wel een paar maanden voordat je de stijging goed te pakken hebt. Dit in tegenstelling tot Google Adwords. Aan de andere kan is een SEO investering wel een duurzame investering. Eenmaal bovenaan in de gratis resultaten van Google zal je daar ook redelijk gemakkelijk blijven staan.

De Google robot bekijkt grofweg drie pijlers bij het waarderen van jouw website:

  1. Techniek van de website
  2. Relevantie van de content op de website
  3. Online populariteit

Dit is een drie-eenheid. Enkel websites die alle drie deze pijlers aanpakken zullen in de top van Google gaan komen.

In onze training ‘Basiskennis website optimalisatie‘ gaan wij met deze drie pijlers aan de slag en leer je hoe je zelf de Google robot kan verleiden. Vanuit concrete doelstellingen leer je de omzet uit je website te vergroten. Als je de methodiek kent en tijd hebt om structureel aan je vindbaarheid te werken, dan zal bovenaan komen in Google!

0 antwoorden

Laat een reactie achter

Wilt u zich mengen in de discussie?
Voel u niet bezwaard om bij te dragen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>